#5, by Marian77Tuesday, 06. May 2014, 15:20 11 years ago
Hi again,
just a logical question that crossed my mind. I guess it's totally obvious and I'll probably make a fool out of myself, but I ask anyway:
If I decide to use a Broken Sword interface (right look, left interact) every object will only allow to be examined with right click and one single action with left click. In other words: If there is an object, I can either take it OR use it, not both. Does this sound about right? Anyway, does anybody know an example for a game where there are objects that could be both taken away AND used when still being part of the scene and not part of the inventory?
Cheers,
Marian
Eine logische Frage: Wahrscheinlich ist das jedem total klar und ich mache mich hier lächerlich, aber ich frage trotzdem:
Wenn ich ein Interface wie in Baphomets Fluch benutze (Rechtsklick untersuche, Linksklick interagiere), kann jedes Objekt in der Kulisse nur mit Rechtsklick nur untersucht werden und der Linksklick löst genau eine Interaktion aus. Oder anders formuliert: Ich kann das Objekt entweder nehmen, ODER benutzen, nicht beides. Klingt das logisch? Kennt jemand ein Beispiel aus einem Spiel, in dem man ein Objekt sowohl nehmen, als auch benutzen konnte, und zwar während es noch nich im Inventar, sondern noch Teil der Szene ist?
Grüße,
Marian