Adventurespiele in Asien

  • #1, by marvelWednesday, 12. October 2016, 18:26 8 years ago
    Hi Leute,
    ich habe eine interessante Frage die mich schon längere Zeit beschäftigt. Heute wende ich mich damit mal an die Experten - also Euch. Vielleicht wisst ihr ja eine Antwort darauf! grin

    Alleine China besitzt meines Wissens gut 1,2 Milliarden (!) Menschen. Hinzu kommen Länder wie Südkorea, Taiwan, Japan, Vietnam, Indonesien, etc. Insgesamt sicherlich gut 2 Milliarden Menschen. Einige dieser großen Menschenmenge sind sicherlich ärmlich, aber doch gelten die Länder ja als sehr technikaffin. Es ist bekannt das in Asien Studio Ghibli Animationsfilme, Mangas, Comicfilme, etc, die ja stilistisch garnicht weit entfernt liegen von klassischen Adventures a la Deponia oder The Whispered World, sehr populär sind. Whispered World im Besonderen hat den Studio Ghibli Stil (Prinzessin Mononoke, Totora, Chihiro, etc.) ja aufgegriffen.

    Meine Frage nun: Obwohl es hier ja eigentlich einen großen Markt geben müsste, habe ich noch nie davon gehört das ein Spiel dieses Genres für den asiatischen Markt lokalisiert worden ist. Nicht mal für den japanischen Markt (immerhin gut 350 Mio Menschen), dem Land der Animes. Woran genau liegt das?

    1) Spielen Asiaten keine Adventures? Wenn nein, warum nicht...? wink
    2) Werden aktuelle Adventures überhaupt im asiatischen Markt angeboten? Wie liegen die Verkaufszahlen?
    3) Kennt jemand Adventure-Entwickler aus Asien?


    Ich freue mich auf einen interessanten Gedankenaustausch! smile

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  • #2, by NigecWednesday, 12. October 2016, 18:46 8 years ago
    I know of a software developer in China, he was doing 3D software that was originally designed for online presentations 3D but it could also do games
    Its called Awakening and can be found here:
    http://www.awingsoft.com/

    I got the impression talking to him that if you develop something eyes are watching you, being paranoid is probably a good thing

    Key Killer

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  • #3, by sebastianWednesday, 12. October 2016, 18:58 8 years ago
    Wo du das grade erwähnst: Ich habe noch nie so ein klassisches P&C Game aus Asien gesehen oder gehört, dass das Genre überhaupt dort so existiert heutzutage. Ich erinnere mich aber an ein Playstation(?) Spiel, wo du von einem Killer in einem Haus überall hin verfolgt wirst und du immer flüchten musst und dich verstecken. Würde einem PuC Adventure wohl sehr nahe kommen wenn man das auf die Grundformel runterbricht... Hießt glaub ich "Clock tower"

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  • #4, by afrlmeWednesday, 12. October 2016, 19:11 8 years ago
    I believe there are a few, but mostly they tend to be of the visual novel or anime kind.

    Tokyo Dark - a Japanese p+c horror-detective game. Looks like it will be a really nice game & it's being developed by a Japanese developer. I think mostly though the Asian market (depending on their country / location) tend to focus on specific types of games more than anything, which usually ends up being visual novels (they seem to love those things). Horror/action games like Resident Evil & then of course anything that is over the top style-wise with cheesy 1 liners & cool looking characters (devil may cry, etc). & last but not least JRPG games & dance dance revolution / karaoke type stuff.

    There was quite a large Asian market for point & click type games on the Nintendo DS platform. I've actually played quite a few of them & some of them weren't too bad. wink

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  • #5, by caligarimarteWednesday, 12. October 2016, 19:51 8 years ago
    Tatsächlich wird Silence (Whispered World 2) auch für den asiatischen Markt lokalisiert, mit Sprachausgabe auf Chinesisch, und mit Untertiteln güt Koreanisch und Japanisch. Das hat mich überrascht, weil es ja impliziert, dass gerade in China ein guter Markt für dieses Spiel bestehen muss, und ich frage mich, ob sich der Vorgänger dort etwa so gut verkauft haben soll.

    Aus Japan hat es durchaus schon Adventures gegeben, aber wohl eher selten mehr oder weniger -- Clocktower wurde ja schon von Sebastian.204 genannt (eher ein Action-Adventure) und Snatcher (ein Frühwerk Kojimas) kann wohl auch als Adventure durchgehen. Darüber hinaus sind (wie AFRLme erwähnte) Spiele wie Resident Evil und Silent Hill, vergleichbar mit Clocktower, ja im Grunde auch Action-Adventures -- subtrahiere die Monster-Kämpfe, und es bleibt ein Adventure. Ich schätze, in Japan werden Adventure-Techniken evtl. grundlegend mit Action vermischt. Aber so ein klassisches Point-&-Click i'm westlichen Stil... ich schätze, das ist da wirklich nicht so gebräuchlich.

    Zumindest Visual Novels könnten evtl. als klassische Adventures (oder eher Wimmelbildspiele mit Dialog-Focus?) durchgehen, wenn denn Rätsel vorkommen -- z.B. 999: Nine Hours, Nine Persons, Nine Doors, quasi ein Visual Novel, aber mit starkem Puzzle-Focus, also definitiv ein First-Person-Adventure, relativ klassisch sogar.

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  • #6, by afrlmeWednesday, 12. October 2016, 20:00 8 years ago
    I played a couple hours or so on 999 game, but all the little decisions started stressing me out as I wanted to keep everyone alive & knew it wasn't possible.

    My favorite game on the DS (besides Golden Sun: Dark Dawn) would have to be "Ghost Trick". I wouldn't call it a classic point & click game although the main game mechanic involved pointing, clicking & dragging. It was more of a story driven puzzle mystery game with point & click mechanics on account of the entire game being controlled by the nds pen.

    I think classing Visual Novels as a point & click game only really works on the pc as long as it's only control input is the mouse, but usually they allow controllers & keyboard input too for dialog selection.

    Question: anyone have any idea who all the millions of HOG (hidden object games) are developed by? The point & click market is absolutely over-saturated in them. There literally seems to be 100's of those things released each year.

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  • #7, by caligarimarteWednesday, 12. October 2016, 20:36 8 years ago
    @ AFRLme: Actually, the Point of 999 is that you have to -- yes, have to -- play it more than once. You should not expect to save everyone in one Playthrough, but play it once, fail, play it again, make different Choices, and get a different Experience. That is, weirdly, the Game's Selling Point... which doesn't really make it less stressfull. (I am not playing it, but I am currently watching a Let's Play of it.)
    It should be mentioned that 999 and its Sequel did not sell all that well in Japan, I have heard, which is why the third Game almost wasn't made.

    However, I know that Feeling: I recently played the second Episode of the new King's Quest Game, and at one Point I kind of rage-quitted because the Game stressed me so much when it actually dared to let me fail, and I couldn't save evrybody... I am just not used to this anymore in modern Games, this was a little too much for me, but I will return and give it another Try.

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  • #8, by afrlmeWednesday, 12. October 2016, 20:46 8 years ago
    I really liked the tension in Telltales' The Walking Dead series before I realized most of the player choice was just an illusion. I recently played through Michonne mini-series & didn't care so much about the choices of my consequences as I knew in the end that most of my choices didn't really matter one way or the other as we'd still get the same outcomes in most situations, though maybe with slightly different dialogs being spoken.

    999 though. You can literally fuck your self over because any character can die & each character has a number assigned to them & you need to be able to make up certain numbers through mini-math puzzles (if I remember correctly) to be able to pass through certain doors, which I assume to be the case of the final door as well. Anyway long story short, I ended up giving up on it - probably too quickly as well. I'm still enjoying Golden Sun, which is a much more relaxing rpg game with the odd few environment puzzles.

    I think pretty much all Sierra games back in the day featured death. It's one of the reasons I never finished many of the Sierra titles. Tried most of King's Quest & Space Quest titles, but almost every action / decision you made seemed to cause the protagonist to die & it infuriated the hell out of me; especially the older text input titles.

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